Najrýchlejšia tvorba prvotriednych webových stránok.
Príťažlivý vzhľad, jednoduché ovládanie, dodržaný rozpočet a časový harmonogram.
Máte na webe alebo v e-shope veľa návštev, ale iba veľmi málo návštevníkov u vás nakupuje? Zrejme ste zanedbali user experience.
V preklade to znamená užívateľská skúsenosť a často sa stretnete so skráteným označením UX. Vo svojej podstate to nie je nič komplikované. Ide iba o to, aby sa návštevníci vášho webu na ňom vedeli ľahko orientovať.
Webové stránky musia byť nie len pekné, ale ich obsah a usporiadanie musia byť zrozumiteľné a jasné. Stránky sa musia rýchlo načítať a musia byť prispôsobené aj pre mobily a tablety.
Ak návštevník príde na váš web a nevie tam nájsť to, kvôli čomu tam prišiel, potom odíde a nenakúpi u vás. Mali by ste vedieť koľko návštevníkov na váš web prichádza a čo tam hľadajú. Mali by ste vedieť ako váš web prechádzajú a či sa tam ľahko orientujú. Neustále by ste mali web zdokonaľovať a vylepšovať.
Zistiť čo ako zmeniť, aby sa počet nákupov zvýšil nie je ani zložité, ale ani jednoduché. Existujú rozličné nástroje na sledovanie a nahrávanie správania návštevníkov na vašom webe. Na začiatok dobre určite poslúžia Google Analytics.
Google Analytics vám pomôžu zistiť, kde najčastejšie zákazníci opúšťajú váš web. Na vás potom je vymyslieť, čo je potrebné urobiť, aby návštevník na vašom webe ostal dlhšie. Možno budete mať nápadov viac. Potom je potrebné jeden po druhom vyskúšať v praxi. Nedá sa jednoznačne povedať, čo zaberie.
Čo však platí vždy je fakt, že čím jednoduchšia a zrozumiteľnejšia je orientácia na vašom webe, tým viac ľudí u vás nakúpi. Sústreďte sa preto na túto oblasť a neustále sa snažte váš web zlepšovať.
Vzorom kvalitného UX je spoločnosť Apple. Tá sa pri návrhu svojich výrobkov sústredí na dokonalé UX. Ich výrobky navrhujú dizajnéri tak, aby boli krásne a jednoducho sa ovládali. Navrhnutému dizajnu sa prispôsobuje všetko ostatné.
Výsledkom je fakt, že hoci Apple má so svojimi mobilnými telefónmi trhový podiel niečo viac ako 20% a trhu dominuje Android, tak aj napriek tomu na nich Apple zarába oveľa viac ako všetci ostatní výrobcovia telefónov dokopy.
Podobne aj počítače Apple sú oveľa ziskovejšie. V prípade Windows počítačov je zisk z predaja jedného počítača pod hranicou 50$. V prípade spoločnosti Apple je to však viac ako 500$.
Ak sa do toho chcete pustiť sami, najskôr si o tom prečítajte ešte trošku viac. Bude to chcieť veľa času a trpezlivosti.
Ak hľadáte niekoho, kto sa tomu venuje profesionálne skúste napríklad Lighting Beetle.
Vylepšujte, zjednodušujte, minimalizujte. Dobrý dizajn nie je ten, kde už nie je čo pridať, ale ten, kde už nie je čo ubrať.