Najrýchlejšia tvorba prvotriednych webových stránok.
Príťažlivý vzhľad, jednoduché ovládanie, dodržaný rozpočet a časový harmonogram.
Vytvorte nám webovú stránku, ale musí byť prvá vo vyhľadávaní cez Google. To je častá požiadavka ľudí, ktorí sa už stretli s pojmom SEO.
SEO = Search Engine Optimization alebo po slovensky optimalizácia pre vyhľadávače je súbor techník, postupov a činností, ktorých snahou je zabezpečiť, aby vás ľudia našli na prvých miestach vo vyhľadávaní.
Výhoda je zrejmá. Nemusíte si platiť reklamu a ľudia vás nájdu a využijú vaše služby. Mnohé štúdie a výskumy preukázali, že ľudia pozerajú iba prvých pár výsledkov vyhľadávania. Ak ste medzi nimi, je to super.
Google vznikol v roku 1998 so snahou pomôcť ľuďom vyhľadávať na internete rýchlo a efektívne. A že to robí dobre, potvrdzuje jeho podiel na celosvetovom trhu vo vyhľadávaní. Vo vyhľadávaní na počítačoch má podiel viac ako 77% a v mobilnom vyhľadávaní dokonca 96%.
Ako presne Google vyhodnocuje výsledky vyhľadávania je jeho tajomstvom. Marketéri a odborníci na SEO neustále skúmajú a vyhodnocujú jednotlivé faktory, aby prišli na to, čo najviac ovplyvní vašu pozíciu vo vyhľadávaní.
Google neustále sleduje internetovú komunitu a prispôsobuje svoj algoritmus vyhľadávania meniacim sa podmienkam. Kedysi stačilo na každej webovej stránke uviesť konkrétne kľúčové slová, zaregistrovať vás do množstva bezplatných katalógov a boli ste na prvom mieste. Ak vám toto dnes niekto sľubuje, tak buď zaspal dobu alebo vedome klame. Napríklad registrácie v bezplatných katalógoch vás dnes viac poškodia ako vám pomôžu.
Google nie je hlúpy a vie, že takéto klamlivé techniky ľudia využívajú. Preto svoje algoritmy pravidelne vylepšuje.
Dnešná dobrá SEO optimalizácia sa delí na on-page optimalizáciu a off-page optimalizáciu.
On-page optimalizácia zahŕňa úpravy na konkrétnej webovej stránke, čo vám dokáže v prevažnej miere zabezpečiť tvorca webovej stránky. Po vytvorení webu a jeho nasadení, by ste mali v tejto činnosti pokračovať. K tomu budete potrebovať systém na správu obsahu a základné znalosti, čo a ako nastavovať.
Dôležitými technickými stránkami, ktorých význam dnes Google dáva do popredia je responzivita a bezpečnosť. Responzívna webová stránka je taká, ktorej zobrazenie a ovládanie je optimalizované aj pre mobily a tablety. Z pohľadu bezpečnosti sú lepšie hodnotené stránky, ktoré fungujú na adrese začínajúcej na https://. Tieto stránky prenášajú údaje cez internet zakódované a tak heslá, čísla kreditných kariet a osobné údaje sú na nich v bezpečí.
Ďalším dôležitým faktorom je množstvo obsahu, ktoré existuje o vašich produktoch a službách. A tu sa dostávame k off-page optimalizácii.
Je dôležité mať vlastný blog a pravidelne naň uverejňovať návody a aktuality, ktoré ľudí zaujímajú a ktoré ich môžu priviesť na váš web. Je jasné, že tisíc článkov nevytvoríte zo dňa na deň a preto je dôležitá pravidelnosť. Ak budete tvoriť zaujímavé články, videá a iný obsah, tak si vás ľudia postupne nájdu a začnú vás sledovať. Ak začnú vaše články, tipy, návody a iné príspevky zdieľať a odkazovať na ne, tak vaša autorita začne stúpať a to je to, čo potrebujete. Všimne si to aj Google, zlepší vaše hodnotenie a posunie vás o stupienok vyššie.
Určite nezabudnite zapojiť aj sociálne siete. Nové články uverejňujte na Facebooku, pridávajte videá na YouTube a fotky na Instagram. Čím viac obsahu bude na webe o vás existovať, tým lepšie získate hodnotenie.
ALE POZOR! Vyvarujte sa podvodných praktík. Určite nekopírujte rovnaké články na rôzne weby a samozrejme tvorte obsah, ktorý ľudia hľadajú a ktorých ich zaujíma.
Posun nahor vo vyhľadávaní je dlhodobá záležitosť. Je potrebné sa SEO optimalizácii venovať mesiace až roky. Neočakávajte, že sa objavíte na prvých miestach vo vyhľadávaní ihneď po vytvorení nového webu. Chce to naozaj poctivú a pravidelnú prácu.
Sem-tam sa objaví nejaký nový faktor, ktorého význam je z krátkodobého hľadiska vyšší a môže pomôcť. Časom sa však každá novinka okuká a začne ju využívať väčšina firiem a jej význam klesne. Je preto nevyhnutné meniace sa pravidlá a princípy SEO sledovať a stratégiu neustále vylepšovať.
Dnes je takým faktorom napríklad lokálna SEO optimalizácia. Založte si ešte dnes firemný profil v službe Google Moja firma a za pár dní budete v lokálnych výsledkoch vyhľadávania medzi prvými. Ak vás budú hľadať ľudia, ktorí sa nachádzajú vo vašom meste a vy máte vyplnený profil s adresou pre dané mesto, tak vtedy sa môžete zobraziť medzi prvými. Otázkou je ako rýchlo sa toto rozšíri medzi väčšinu firiem a význam účtu Moja firma klesne.
Špičková SEO optimalizácia vyžaduje moderný a bezchybne fungujúci web, znalosti pravidiel a techník SEO optimalizácie a samozrejme pravidelnosť.
Prvotriedny web pre vás radi vytvoríme my. SEO optimalizáciu môžete robiť sami alebo vám odporučíme najlepšiu SEO agentúru, ktorá na Slovensku existuje.