Najrýchlejšia tvorba prvotriednych webových stránok.
Príťažlivý vzhľad, jednoduché ovládanie, dodržaný rozpočet a časový harmonogram.
Malé zmeny môžu znamenať veľký rozdiel. Navigácia na webe je výborným príkladom. Štruktúra a texty vo vašej navigácii môžu výrazným spôsobom ovplyvniť výsledky.
Tu je zoznam odporúčaní na vylepšenie navigácie na webe.
„Čo robíme“ v skutočnosti nehovorí, čo robíte. Takisto ani „Produkty“, „Služby“, či „Riešenia. Popisná navigácia, ktorá používa kľúčové slová je dobrá z dvoch dôvodov:
Používajte hlavnú navigáciu ako miesto, na ktorom začínate ľuďom a vyhľadávacím strojom hovoriť, čo robíte.
Nikto nevyhľadáva „produkty“ ani „služby“, takže takéto názvy nevylepšia vaše hodnotenie pre potreby vyhľadávania.
Názvy ako „videá“, „fotografie“ a pod. hovoria návštevníkovi v akom formáte je obsah v danej časti uložený, ale nehovoria nič o ich obsahu. Ľudia nenavštevujú váš web na to, aby hľadali fotografie, či videá. Hľadajú odpovede a informácie.
Populárne to je, to áno. Ale nie je to dobrý nápad. Ak sa vyhnete rozbaľovaciemu menu je to dobré z dvoch dôvodov:
Z výskumov vyplynulo, že ak má web veľa stránok a máte množstvo typov produktov a služieb, tak vtedy môže byť užitočné použiť mega rozbaľovacie menu. V ostatných prípadoch sa rozbaľovaciemu menu vyhnite.
Niektoré weby majú na hlavnej stránke stovky odkazov. To je zle. Obmedzenie počtu odkazov v hlavnej navigácii je dobré z nasledovných dôvodov:
TIP: Vždy, keď odstránite položku menu alebo iný prvok zo stránky, všetko ostatné sa stane viac viditeľným a zvyšuje sa pravdepodobnosť, že si ich návštevník všimne a venuje im pozornosť.
Počet položiek je dôležitý, ale dôležité je aj ich poradie. V navigácii webu, rovnako ako v akomkoľvek inom zozname, sú položky na začiatku a na konci najefektívnejšie, pretože tam je pozornosť a schopnosť zapamätania si najvyššia.
Čokoľvek, čo dáme na začiatok alebo koniec navigácie sa stáva viac nápadným. Na tieto miesta by sme mali dávať položky, ktoré sú pre naše podnikanie a našich návštevníkov najdôležitejšie.
Vždy sa snažte dať položky, ktoré sú najdôležitejšie pre návštevníkov webu, na vizuálne najviditeľnejšie miesta. Toto sa spája so základným princípom web dizajnu a obsahového marketingu:
Najprv dajte návštevníkom, čo chcú, potom oni možno dajú vám, čo chcete vy.